אשרות כניסה וויזות למדינות אירופה – המדריך למהגר

ישראלים רבים מעוניינים להגר לאירופה מתוך תקווה שהדבר ישדרג את איכות חייהם באופן ניכר. מהר מאוד הם מגלים כי הדבר מצריך הוצאת אשרות שהייה וויזות מיוחדות שיאפשרו עבודה, לימודים ומגורים וכי אין הדבר דומה לתרחיש שבו מגיעים לטיול קצר באחת המדינות. גם לכם עולות מחשבות על הגירה לאירופה ולא יודעים כיצד להתחיל? בשורות הקרובות תקבלו סקירה על התנאים שדורשות המדינות הפופולאריות ביותר לצרכי הגירה בקרב הישראלים.

גרמניה

גרמניה נחשבת לאחת מהמעצמות הכלכליות הגדולות והחזקות בעולם. בשל כך היא לא מונעת מזרים להגר אליה למטרות עבודה, מתוך מטרה למנף את הכלכלה שלה אפילו עוד יותר. מכך ניתן להבין כי הדרך הקלה ביותר להגר לגרמניה היא באמצעות הוצאת ויזה שקשורה לעבודה במדינה. האפשרויות רבות וכוללות ויזת עובד שכיר (במקצועות מבוקשים), ויזת פרילנסרים (קרויה גם "ויזת אומנים"), ויזה לבעלי עסקים ואפילו קיימת ויזה לכאלו שמעוניינים לבצע התמחות מקצועית בגרמניה (בעיקר מתחומי הרפואה). במידה והינכם שכירים אך עדיין לא מצאתם עבודה בגרמניה, ניתן להשיג גם ויזת "חיפוש עבודה" שמאפשרת לכם לשהות בתחומי גרמניה במשך 6 חודשים עד למציאת העבודה המבוקשת. 

אפשרות אחרת להגירה לגרמניה היא על ידי האפיק הלימודי. קיימות מספר ויזות הקשורות לכך דוגמת ויזה לצרכי לימוד השפה הגרמנית, ויזה לצרכי התכוננות לקבלה לאוניברסיטה גרמנית או ויזת סטודנט לאחר קבלה ללימודים. בנוסף ניתן לקבל אשרת שהייה בגרמניה במידה ומעוניינים להתאחד עם בן משפחה שגר במדינה. בן המשפחה עשוי להיות אזרח גרמני, אזרח אירופאי או אפילו אזרח זר שקיבל אשרה לגור ולעבוד בגרמניה. 

אנגליה

אם בגרמניה הדרך לקבל אשרת מגורים מהירה עוברת בעיקר דרך עבודה במדינה, הרי שבאנגליה הדרך הקלה ביותר היא באמצעות הוכחת לימודים באקדמיה. יש להתקבל למוסד אקדמי, לעבור בחינה באנגלית ומייד מקבלים אשרת שהייה סטודנטיאלית באנגליה למשך כל שנות התואר, כולל אישור עבודה לכם ולבני הזוג. אופציה נוספת היא באמצעות עבודה אצל מעסיק שמאושר לכך על ידי הרשויות באנגליה וכשמדובר במקצוע שנמנה מבין המקצועות הנדרשים. גם במקרה זה המשפחה יכולה להתגורר באנגליה עם מגיש הבקשה. 

ספרד

אל ספרד ניתן להגר באמצעות שתי אפשרויות מרכזיות, ואתם בוודאי לא מופתעים שגם במקרה הזה מדובר בעניינים שקשורים לעבודה ולימודים. אישור עבודה בספרד ניתן לקבל רק אם עובדים בחברה ספרדית, או לחלופין, כשעובדים בחברה זרה שנותנת שירותים לחברה ספרדית. כמו כן, חשוב לדעת כי האישור שתקבלו אינו כללי, אלא מאפשר לעבוד רק בעבודה הספציפית שהתקבלתם אליה. בכל הקשור להגירה לספרד למטרות לימודים, האישור שתקבלו הוא לתקופה של עד 4 שנים ותהיו מחוייבים לעבור מבחן קבלה בספרדית. 

כך תצלחו את כל הבירוקרטיה

באיזו מדינה באירופה הסיכויים שלכם הם הגבוהים ביותר לקבל אשרת מגורים? וכיצד מתחילים בכלל את כל התהליך? ובכן, הדרך הטובה ביותר היא להתקשר עם משרד שמתעסק בכך. במרבית המקרים מדובר במשרד עורכי דין שמשמש כמעין משרד הגירה שמרכז עבורכם את כל המידע הרלוונטי לאותה מדינה, עוזר לכם באיסוף המסמכים והגשת הבקשה לרשויות. אינספור מקרי עבר מוכיחים כי זוהי הדרך המהירה והיעילה ביותר עבורכם להגר לאירופה ולצלוח את כל הבירוקרטיה. 

אנו מאוד מקווים שחידשנו לכם. אז אם אתם מחפשים אתרי תיירות בברצלונה או פשוט נופש בברצלונה, עכשיו אחרי שאתם מכירים אותה יותר טוב תדעו היכן נמצאים המלונות בברצלונה, נופשי ספורט בברצלונה והמקומות השווים. מתי שתחליטו לטוס לברצלונה, ברצלונה בפסח, ברצלונה בחורף ובקיץ ובכל ימות השנה מהממת.