המוזיאונים הכי שווים לביקור בברצלונה

 

ברצלונה נחשבת לאחת הערים היפות בעולם, והיא בוודאי יעד תיירותי פופולרי מאוד. בתוך השפע האדיר של אטרקציות שמציעה העיר הזו יש גם כמה וכמה מוזיאונים מיוחדים ששווה לבקר בהם. לא נוכל להמליץ על כולם, אבל הכנו לכם טעימה קטנה.

אנחנו כמובן ממליצים לבדוק מראש את שעות הפתיחה של כל מוזיאון. כמו כן, יש אפשרות לרכוש מראש כרטיסים שונים שמקנים הנחות משמעותיות בכניסה לקבוצה של מוזיאונים.

 

מוזיאון פיקאסו

זהו אחד מהמוזיאונים המפורסמים והמבוקשים בברצלונה, המוקדש כולו ליצירותיו של פיקאסו. במוזיאון ישנן תערוכות קבועות ותערוכות מתחלפות, המציגות את ציוריו הנהדרים לצד יצירות נוספות כגון פסלים, עבודות גילוף, קרמיקה ועוד. המוזיאון מציג את עבודותיו של פיקאסו לפי סדר כרונולוגי, החל מעבודותיו המוקדמות וכלה בשיאים של יצירותיו בתחום הקוביזם. צורת ההצגה הזו מדגישה את התהליכים המורכבים שעבר האומן, ואת ההשראה ששאב מהערים השונות בהן ביקר. פיקאסו חי בברצלונה מספר שנים והתאהב בה, ותרם חלק נכבד מהיצירות המוצגות במוזיאון.

 

מוזיאון המדע

אחד מהמוזיאונים הגדולים והמרשימים באירופה כולה, המוקדש לתהליכים המורכבים שהובילו להיווצרות היקום, התפתחות החיים על פני כדור הארץ וכמובן התפתחות האדם והמדע המודרני. בין האטרקציות המיוחדות של המוזיאון תמצאו פלנטריום, שחזור ענק של יערות הגשם באמזונס, וקיר גיאולוגי שמציג את ההתפתחות של כדור הארץ. התערוכות במקום מיועדות גם למבוגרים וגם לילדים.

 

מוזיאון חואן מירו

המוזיאון ממוקם בפסגתו של הר המונז'וויק, והוא מוקדש לאומנות המודרנית. במוזיאון מוצגות יצירותיו של חואן מירו, אחד מהיוצרים הספרדיים המשמעותיים והמפורסמים ביותר, לצד תערוכות מתחלפות המוקדשות לאמנים מודרניים שונים.

גם אם אתם לא חובבי אומנות, הביקור במוזיאון מומלץ מאוד מאחר והמבנה בעצמו הוא יצירת אומנות, וסביבו ישנם גני פסלים מקסימים שהם חוויה בפני עצמה.

 

מוזיאון השוקולד

מוזיאון שלם שמוקדש כולו לשוקולד ולהיסטוריה שלו. סרטונים ותצוגות שונות מראים את כל התהליך שהשוקולד עובר החל מפולי הקקאו ועד המוצר הסופי שכולנו אוהבים. בין התצוגות ישנם גם פסלים משוקולד, ובמקום מתקיימות גם סדנאות שונות בתשלום נוסף. המוזיאון מומלץ במיוחד לילדים, אך גם המבוגרים צפויים ליהנות.

 

מוזיאון האשליות

מוזיאון ייחודי שמורכב כולו מציורי קיר ענקיים שיוצרים אשליות אופטיות, שמזמינות את הנוכחים להצטלם לידן. ליד כל יצירה יש הוראות איך להצטלם כדי ליצור תמונות מצחיקות, מוזרות ומפתיעות. כדאי מאוד להגיע עם ילדים, או בקבוצה של שניים או שלושה מבוגרים כדי לביים את התמונות בצורה מוצלחת.

 

מוזיאון הכדורגל של ברסה

אצטדיון קמפ נואו הוא הבית של אחת מקבוצות הכדורגל הטובות והמפורסמות בעולם, והביקור בו הוא חוויה בפני עצמה. בתוך האיצטדיון נמצא גם מוזיאון הכדורגל של הקבוצה, שמוקדש להיסטוריה של הקבוצה ולשחקני העבר וההווה. שעות הפתיחה של המוזיאון משתנות בהתאם לשעות של המשחקים באצטדיון, ולכן כדאי להתעדכן מראש.