כל מה שאתם צריכים לדעת לפני טיסה לברצלונה

עיר הבירה של קטלוניה היא אחד היעדים הפופולריים ביותר בעולם בכלל ובאירופה בפרט. האנשים החמים, התרבות המרתקת, המבנים הייחודיים, הארכיטקטורה המדהימה, הקולינריה המצוינת והחוויה האורבנית המושלמת – הם שהופכים את ברצלונה לאחד מיעדי התיירות הבולטים, בכל ימות השנה. אם אתם מתכננים טיסה לעיר – הנה מידע שימושי שיסייע לכם בדרך. כל מה שאתם צריכים לדעת בדרך לאחד היעדים הכי מעניינים בעולם – מחכה לכם ממש כאן.

טיסות לברצלונה

שדה התעופה המרכזי של ברצלונה ממוקם בסמוך לעיירה  Llobregat El Prat de ומכאן גם שמו – "El Prat". טיסות מישראל לברצלונה יוצאות כמעט מדי יום, ומופעלות על ידי חברת אל על הישראלית וכן חברות זרות נוספות, ביניהן חברת "איבריה" הספרדית. משך הטיסה הכולל הוא ארבע וחצי שעות, כשניתן לבחור גם בטיסות הכוללות חניית ביניים ובכך להוזיל, פעמים רבות, את מחיר הטיסה – ועל הדרך, לבקר בעוד יעד מעניין. בחודשי הקיץ מחירי כרטיסי הטיסה עולים באופן משמעותי, באופן טבעי. יחד עם זאת, גם אז ניתן למצוא מחירים אטרקטיביים, בעיקר בחברות Low Cost. נסו לעקוב אחר דילים לברצלונה, ייתכן ותמצאו חבילה שתהיה עבורכם אטרקטיבית יותר ותכלול גם מלון, העברות או רכב.

היכרות עם איזוריה הבולטים של העיר

וכעת, משהגעתם לברצלונה – זה הזמן לערוך היכרות עם האיזורים הבולטים והמרכזיים בעיר. המידע הזה יסייע לכם להבין היכן אתם מעדיפים ללון וגם אילו איזורים מעניין אתכם לחקור (נחסוך לכם את התשובה – כולם מרתקים!):

  • שדרות הראמבלס (La Rambla) גם אם תרצו (ותאמינו לנו – אין סיכוי שתרצו), לא תוכלו לפספס את שדרות הראמבלס התוססות והצבעוניות. זהו העורק הראשי של העיר, ומדובר בשדרה מרתקת, בה פזורים חנויות, מותגים מקומיים לצד מותגים עולמיים, דוכני רחוב, הופעות מדליקות, מסעדות, בתי קפה ואווירת קרנבל מושלמת בכל שעות היום.
  • הרובע הגותי (Barri Gotic) – הרובע הגותי הוא אחד האיזורים המרתקים בעיר. בעת סיור במקום, תוכלו לנשום את ריח ההיסטוריה ולהתבונן במבנים ארכיטקטונים מרהיבים, גלריות אמנות, בתי קפה ציוריים, כנסיות מפוארות ואווירה מושלמת ששורשיה נעוצים אי שם במאה ה-14.
  • אישמפלה (Eixample)איזור ההרחבה של ברצלונה (בקטלונית, פירוש המילה "אימשפלה" היא הרחבה) ואחד האיזורים המודרניים בעיר. לצד בניה מודרנית, חנויות, מרכזי קניות ומסעדות, תוכלו להתרשם בעת ביקור בשכונה גם במבנים עתיקים וחשובים שהוכרו כאתרי מורשת עולמיים על ידי ארגון אונסק"ו.
  • הרובע היהודי (Barrio Judio)הרובע היהודי ממוקם בלב הרובע הגותי, ובעבר התגוררו בו אלפי יהודים והוא נחשב לשכונה תוססת ועשירה – עד לגירושם בגירוש ספרד. בעת ביקור באיזור תוכלו להתרשם מ"מזכרות" מהתקופה בה התגוררו יהודים במקום, כמו בתי כנסת, כתובות בעברית ועוד.
  • אל רוואל (El Raval) בסמוך לנמל ברצלונה ההומה תחכה לכם השכונה ההיסטורית "אל רוואל", בה תוכלו להתרשם ממבנים היסטוריים ומרתקים ואווירה תוססת ונעימה בכל שעות היום.
  • רובע אל בורן (El Born) עד המאה ה-17, נחשב רובע אל בורן לאחד מהרבעים היפים ביותר של ברצלונה, בו התגוררו בעיקר עשירי העיר. לאחר תור הזהב שלו ננטש הרובע, אך זכה לחידוש משמעותי. כיום הוא נחשב לאחד האזורים האופנתיים שבעיר, בו תוכלו לשוטט בהנאה וליהנות ממבנים מקסימים, חנויות בוטיק, כנסיות מפוארות, גלריות אמנות ומסעדות אפנתיות.

 

התניידות בעיר

אז איך מגיעים לכל המקומות היפים הללו? ואיך מגיעים משדה התעופה אל העיר? הנה סקירה קצרה שתסייע לכם:

  1. משדה התעופה לעיר

שדה התעופה של ברצלונה מרוחק ממרכז העיר כ-20 דקות בלבד (12 קילומטרים), וההגעה ממנו אל העיר נחשבת לפשוטה במיוחד. את הדרך אל מרכז העיר תוכלו לעשות במונית (אין צורך לחפש אותה – בעלי המונית כבר ימצאו אתכם…), בשאטל (כך תוכלו לחלוק את הנסיעה עם נוסעים נוספים ולחסוך בעלויות), ברכבת (של חברת RENFE המפעילה קו קבוע משדה התעופה לעיר ולהיפך) או באוטובוס של חברת AeroBus, הנחשב למהיר במיוחד ועובר דרך כמה תחנות מרכזיות בעיר.

  1. התניידות בתוך העיר

כמו כל עיר אירופאית מודרנית ומתקדמת, גם חווית התחבורה בברצלונה נחשבת לנוחה במיוחד. במהלך הטיול שלכם בעיר, תוכלו להיעזר במפת התיירים הרשמית של העיר ולהין היכן אתם ממוקמים, להיכן אתם רוצים להגיע וגם היכן ממוקמים קווי הרכבת העיקריים. הנה כמה דרכים להתניידות בתוך העיר:

  • מטרו – הרכבת התחתית של ברצלונה היא אחת הדרכים הנוחות ביותר להתניידות בעיר. היא ממפה כמעט את כל העיר ומאפשרת לכם לנוע בקלות ממקום למקום. בעיר יש שמונה קווי רכבת תחתית הפזורים ברחבי העיר וכמובן גם בנקודות התיירים החשובות. כדי להבין היכן אתם ממוקמים, תוכלו להיעזר במפת הרכבות דרכה תראו היכן אתם ממוקמים, אילו תחנות נמצאות בקרבת מקום וכיצד להגיע אל היעד.
  • אוטובוס – מפת האוטובוסים הרשמית של ברצלונה תחכה לכם בתחנת המטרו "יוניברסיטט" או באינטרנט, וכך תוכלו להבין מהם קווי האוטובוס הפועלים בעיר. חברת האוטובוסים הבולטת בעיר היא TMB, ובאפשרותכם לבחור האם לרכוש נסיעה בודדת או כרטיסיה – ואז לשלבה עם נסיעה בטראם (רכבת חשמלית עילית). בברצלונה פועלים גם קווי לילה, בהם תוכלו להשתמש החל מהשעה 22:30 ועד לשעה 4:30 בבוקר בקירוב. האוטובוסים הפעילים בשעות הלילה צהובים בצבע זהב, ועל גביהם מסומנת האות N ולצידה מספר הקו.
  • אוטובוס תיירים – רוצים להרגיש תיירים אמיתיים ולהבטיח ש"תכסו" את האיזורים החשובים של העיר? אוטובוס התיירים הוא הפתרון המושלם עבורכם. האוטובוס מורכב משתי קומות, חלקו העליון בעל סיפון פתוח המאפשר לצפות בכל האתרים החשובים בעיר – ולצלם אותם כמובן. אוטובוס התיירים פועל בשני מסלולים – דרומי וצפוני. כל אחד מהמסלולים יאפשר לכם להיחשף למגוון רחב של אטרקציות מקומיות שאסור לפספס.
  • רכבת חשמלית עילית / טראם – הטראם היא הרכבת העילית של ברצלונה. היא מציעה שישה קווים עם מסלולים שונים ומתאימה בעיקר למי שרוצה לחוות את העיר ולהתרשם מנופיה, למשפחות עם עגלות או לאנשים עם מוגבלויות (שכן אין בה מדרגות, שלא כמו ברכבת התחתית). מחיר הנסיעה זהה לשאר אמצעי התחבורה הציבוריים בעיר, וניתן לשלבו עם קווי האוטובוס. קחו בחשבון שהנסיעה נחשבת לאיטית מעט יותר מהרכבת התחתית ושהקווים השונים אינם פועלים, לרוב, באיזורי התיירות הפופולריים.
  • רכב פרטי / מונית – מאחר וההתניידות בתחבורה הציבורית נחשבת לנוחה כל כך וההתניידות ברכב מורכבת מעט לכל מי שלא מקומי, רוב המטיילים בעיר מעדיפים שלא לשכור בה רכב. מונית, יחד עם זאת, נחשבת לדרך נוחה ובאופן יחסי – לא יקרה במיוחד בהשוואה לערים אחרות, להתנייד בעיר.יחד עם זאת, שימו לב שנהגים רבים אינם דוברים אנגלית, על כן הכינו במעוד מועד את הכתובת או האתר אליהם אתם רוצים להגיע.

אטרקציות בולטות

אז אחרי שהגענו לברצלונה והבנו איך מתניידים בה – זה בדיוק הזמן להבין מהן האטרקציות הבולטות בכל איזור. מוכנים? הנה זה בא!

  • כיכר קטלוניה – אחת הכיכרות היפות והגדולות בברצלונה, ונחשבת לכיכר מרכזית בעיר, עמוסת תיירים ומקומיים שנהנים מהפסלים היפים הפרושים בה, מזרקות מקסימות, אינספור יונים שישמחו לנקר מזון מכף ידכם ואווירה נהדרת של חופש. לכיכר היסטוריה ארוכה ומפוארת, ולכן היא נחשבת לאחד האתרים המשמעותיים עבור העם הקטאלני. היא מחברת בין האיזור העתיק והאיזור החדש של ברצלונה, ברחובות פסאז' דה גרסיה, רמבלס דה קטלוניה ושדרות הרמבלס.
  • שוק לה בוקריה – בלב שדרת הרמבלס שוכן השוק הצבעוני והתוסס, אחת מפנינות החן המרכזיות של ברצלונה. בכל ימות השבוע פועלים בשוק דוכנים מגוונים המציעים את כל טוב התוצרת המקומית – פירות ים, דגים, בשר, גבינות, מאפים מיוחדים, שוקולדים, פירות טריים, בתי קפה ודוכני אוכל מדליקים, לצד דוכני פרחים צבעוניים. בכניסה לשוק מתנשא פסל עצום של דרקון ובמרצפות השוק תוכלו להתבונן בעבודת אמנות מקסימה, פרי יצירתו של חואן מירו, אמן מקומי.
  • יצירותיו של גאודי – אנתוני גאודי היה אחד האדריכלים הקטאלניים המפורסמים בעולם, באירופה ובברצלונה בפרט, והמבנים המיוחדים שלו "מקשטים" את רחובות ברצלונה כולה. אל תפספסו ביקור ביצירות האמנות המקסימות הללו, כמו "סגרדה לה פמיליה", הכנסיה המפוארת הנחשבת לפאר היצירה של גאודי – ועדיין נמצאת בתהליך בניה! מבנה נוסף הראוי לאזכור הוא "קאסה באליו" ("בית העצמות", בקטאלנית), שעל אף שמו המצמרר – הוא בנוי בצבעוניות יפהפיה המשלבת בתוכה מוטיבים עיצוביים אופייניים לגאודי, הכוללים עצמים מעולם החי והצומח וקישוטים מרהיבים. ולבסוף, תוכלו לבקר גם ב"פארק גואל", אחד הפארקים הפופולריים בברצלונה, שהיה אמור, במקורו, לשמש כמתחם מגורים לבני המעמד הגבוה. כיום הפארק כולל מרבדי דשא עצומים, פסל לטאה מפורסם וצבעוני, מופעי רחוב ומוזיאון המוקדש לפועלו של הארכיטקט.
  • הרובע הגותי – כפי שהזכרנו לעיל, הרובע הגותי הוא אחד האיזורים הציוריים ביותר בברצלונה, וטמונה בו היסטוריה מפוארת. כיום משמש האיזור כמקום משיכה לאנשי רוח, אדריכלים ואומנים. בתוך הרובע ישנם כמה נקודות מרכזיות ומרתקות שלא כדאי לפספס. ה"נקודה היהודית" של הרובע הגותי, נמצאת שם הודות לעובדה שבמאה ה-11 ועד למאה ה-13 התגוררו ברובע הגותי יהודים. בעת סיור באיזור, תוכלו לראות שילוט בשפה העברית וכן להתרשם מבית הכנסת "מאיור", ששימש בעבר את הקהילה היהודית. במעבר חד, הרובע הגותי הוא גם "נקודה" נוצרית חשובה. קתדרלת יוליה הקדושה הממוקמת ברובע נחשבת לאחת המרכזיות בעיר, היא מתנשאת לגובה רב ומעוצבת בסגנון אדריכלי מפעים. ולחובבי האמנות – אל תפספסו את מוזיאון פיקאסו, הנחשב לאחד המוזיאונים הפופולריים בעיר, ומוקדש לפועלו של פאבלו פיקאסו – שבעבר חי, צייר ולמד בברצלונה.
  • אצטדיון קאמפ נאו – חובבי כדורגל? אל תפספסו ביקור ב"מקדש" של אוהבי הכדורגל, אחד האצטדיונים הגדולים בעולם וביתה של קבוצת הכדורגל הרשמית של ברצלונה. מלבד גודלו העצום של מגרש הכדורגל ממנו תוכלו להתרשם בעת ביקור באצטדיון, תוכלו לבקר גם במוזיאון המוקדש כולו לאהבת הקבוצה – תאי ההלבשה של השחקנים, כדורים "מפורסמים", גביעי אליפות, כרטיסי משחק מיוחדים ועוד אינספור פריטים שיגרמו לכם לרצות להזמין כרטיסים למשחק הבא.

איזורי לינה מרכזיים

אחרי טיול ארוך בין האטרקציות המרשימות של העיר ולאחר שחרשתם אותה לאורכה ולרוחבה – זה הזמן לתת לרגליים לנוח ולגוף לחדש כוחות לקראת יום הטיול הבא! ברצלונה מושכת אליה אלפי תיירים מדי חודש, ותרבות התיירות בעיר מפותחת. אתם יכולים לבחור בין מגוון אפשרויות לינה בסגנונות שונים – מחפשים מלון יוקרתי? מלונות בוטיק אינטימיים? דירות פרטיות בסגנון AIRBNB או אולי אכסניה והוסטל? לא משנה מהו סגנון הבילוי שלכם, תמצאו שפע של אפשרויות המתאימות לכל כיס, באיזורים המרכזיים של העיר. האיזור המומלץ ביותר ללינה הוא בסמיכות לכיכר קטלוניה ובסמטאות המסתעפות משדרת הרמבלה. ברובע הגותי או ברובע אל בורן הממוקמים בקרבה למרכז העיר, תוכלו ליהנות מאווירה שקטה ורומנטית יותר.