שוק לה בוקריה בברצלונה

רגע היסטורי

ברצלונה היא עיר ייחודית מכל הבחינות. הארכיטקטורה המגוונת שלה, האוכל העשיר והאומנות שלה מעידים על תרבות עשירה ועל היסטוריה מעניינת ומרתקת. אחד המקומות שבהם ניכר עניין זה הוא שוק לה בוקריה ( Mercat de la Boqueria). במקומו של השוק עמד פעם מנזר סנט ג'וזף, שנחרב בתחילת המאה ה-19. עוד במאה ה-12 התכנסו סמוך למנזר קבוצה של קצבים שמכרו את מרכולתם. בהמשך התרחב השוק וגייס לשורותיו גם חקלאים ודייגים שעבדו באזור. עם השנים התפתח השוק מאוד והפך לאחד השווקים המרשימים ביותר בעולם, במיוחד לאוהבי אוכל ולנהנתנים אחרים. גם היום ממשיך השוק להתפתח ומאז שנת 2003 אף פועל במקום בית ספר קולינרי וניתן להתנסות בו גם בסדנאות בישול לילדים ולמבוגרים כאחד. בשוק הזה ניתן גם למצוא את מיטב הציוד למטבחים, ועל כן גם אנשי מקצוע רבים באים לבקר בו.

פה זה לא שוק

אם תשאלו את הישראלי הממוצע מהו בעיניו שוק, סביר להניח שתקבל תמונה שתכלול קצת צעקות, קצת לכלוך, וכמובן ירקות זרוקים בערמות לא מוגדרות. אלא שכל הבלגן הזה לא קיים כלל בשוק של ברצלונה. בשוק האסתטי הזה כל עגבנייה מונחת במקומה, הכול מסודר ונקי. פשוט תענוג. הדוכנים עצמם אינם איזה מבנה ארעי, אלא הם מצופים בקרמיקה המסייעת להבליט את הסחורה ולפתות את הקונה. אחת הסיבות לשמירה על הסדר המופתי הזה היא שבשוק לה בוקריה אין מקובל שהקונה ייגע בידיו בסחורה. כאן המוצרים נבחרים בקפידה על ידי המוכר השוקל אותם ואורז אותם היטב לעיני הלקוח.

מה בשוק

שוק לה בוקריה שנקרא גם מרקט דה סנט ג'וזפ (Mercat de Sant Josep), הוא שוק יפיפייה והוא נחשב לאחד השווקים הטובים ביותר בעולם. אחד הדברים המייחדים את השוק המקורה הזה הוא גודלו. במקום יש כשלוש מאות דוכנים המציגים פירות מכל העולם, מבחר נקניקים, גבינות, דגים, פירות ים, בשר, לחמים ועוד הרבה דברים אחרים. אפילו ממתקים, פיצוחים ותה משובח ניתן למצוא במקום, כך שאפשר למעשה לבלות בו יום שלם. במרכז הלימוד שבשוק ניתן להירשם לקורסים שאותם מנחים טובי השפים בעולם. יש אפשרות גם לצאת לסיור מאורגן בשוק ובחנויות מזון אחרות בעיר, ועל הדרך גם לטעום מהפירות שבדוכנים וליהנות מכוס קאווה מקומית. מי שמעוניין יכול להתעדכן במשרד התיירות בכתובת האינטרנט –  www.barcelonaturisme.com.

מודיעין בבקשה

כתובת של שוק לה בוקריה היא La Rambla 91 וקשה מאוד לפספס את הכניסה אליו – שער גדול הפונה לשדרת הרמבלס. השוק פתוח בימי שני עד שבת בין השעות שמונה בבוקר לחמש אחר הצהריים, כשהשעות המומלצות לביקור הן בין תשע וחצי ל-11 בבוקר. כדי להגיע לשוק יש לקחת את קו מספר 3 במטרו ולנסוע עד לתחנת Liceu. לפני הביקור ניתן להתעדכן באתר האינטרנט של השוק בכתובת www.boqueria.info ולבדוק האם מתקיימים אירועים מיוחדים בשוק באותו היום. באתר ניתן גם למצוא מפה של השוק שעשויה להקל על ההתמצאות בו. בילוי נעים ובתאבון.